ŚWIAT CZŁOWIEKA: Jak kupować w Internecie?

16 grudnia
No comments yet

źródło obrazka : linkbusiness.co.nz
          Dziś postaram się znaleźć odpowiedzi na bardzo ważne pytanie, szczególnie w tym gorącym przedświątecznym okresie pełnym prezentów i upominków dla naszych bliskich. Jak nie dać się zwariować i nie pozwolić się nabić w butelkę przez nieuczciwych sprzedawców? Czy zdarzyło Wam się zostać oszukanym na popularnych serwisach aukcyjnych? Myślę, że wielu z nas ma chociaż jedno nieprzyjemne doświadczenie. Większość moich transakcji przebiegała bez zarzutu, ale trafił się taki sprzedawca, który uparcie twierdził, że prostokąt jest kwadratem choć nijak wymiary na to nie wskazywały.

          Przeglądając różne poradniki natknęłam się na wiele rad – mniej lub bardziej przydatnych. Poniżej przedstawiam 10 według mnie najważniejszych, które są też związane z moim własnym doświadczeniem w tym zakresie:
1.      Zawsze sprawdzaj sprzedawcę, od którego kupujesz – nazwę, opinie innych kupujących, czy w ogóle taka firma istnieje, czy posiada adres mailowy, pod którym można się skontaktować lub numer telefonu.
2.      Dokładnie sprawdź za jaki towar płacisz i jaka jest jego cena wraz z przesyłką. Czasami drobnym druczkiem jest napisane, że aukcja dotyczy tylko „połowy produktu” lub jakiejś części danego asortymentu, a koszty przesyłki są wręcz powalające.
3.      Płacąc kartą kredytową zawsze upewnij się, że Twoje połączenie jest bezpieczne i nie dojdzie do kradzieży danych – unikaj raczej korzystania wtedy z publicznych kafejek internetowych.
4.      Sprawdź, czy otrzymałeś potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji i jesteś na bieżąco informowany o przebiegu transakcji (księgowanie płatności, pakowanie towaru i wysyłka).
5.      Zwróć uwagę na opis towaru – czy produkt zawiera wszystkie niezbędne części i akcesoria, w jaki sposób jest pakowany, czy dostępne jest (jeśli wymagane) potrzebne oprogramowanie.
6.      Jeśli sprzedawca ma dostępny regulamin, przeczytaj go – być może są w nim zawarte niekorzystne dla Ciebie zapisy, które pochopnie zaakceptujesz.
7.      Zwróć uwagę na czas realizacji usługi – czasami na zakupiony towar trzeba czekać nawet ponad miesiąc! A Gwiazdka przecież tuż tuż ;)
8.      Jeśli otrzymałeś pustą paczkę, mimo zapewnień o wysyłce towaru, dzwoń na policję. Tego akurat nie życzę, ale i takie sytuacje się zdarzają.
9.      Pamiętaj, że w wielu przypadkach zakupiony towar możesz zwrócić w ciągu 10 dni.
10. Darz sprzedawcę ograniczonym zaufaniem i kupuj mądrze!
          Myślę, że każdy z nas ma swoje własne rady, z których korzysta dokonując wszelkich transakcji internetowych. Ważne jest, aby zachowywać uwagę i mieć się na baczności, jeśli tylko sprzedawca wzbudza w nas jakiekolwiek podejrzenia. Nie ma sensu tracić pieniędzy, ani cennego czasu na zamawianie produktu jeszcze raz :)

(Visited 49 times, 1 visits today)